Wat levert NoortMedia inschakelen op?

Jouw doelgroep vindt jou in plaats van dat jij achter je doelgroep aan moet. Samen creëren we meer verkeer naar en activiteit op jouw website en dus meer conversie (verkoop).

Vandaag de dag ligt de nadruk enorm op het inzetten van Facebook-campagnes, het bijhouden van Instagram-accounts en het opzetten van YouTube-kanalen. Is ook hartstikke nodig. Echter. De kwaliteit van de teksten wordt daarbij nog wel eens vergeten, terwijl deze juist steeds belangrijker worden!

SEO

Google wordt steeds slimmer. Keek de zoekmachine voorheen alleen nog maar naar de gebruikte woorden, hoe vaak een woord voorkwam in een stuk en of de tekst niet gekopieerd was, tegenwoordig beoordeelt Google de tekst echt op inhoud! Is de inhoud relevant voor de zoeker? Heeft de tekst de juiste lengte? Worden er voldoende synoniemen van het gezochte onderwerp gebruikt? Kortom: hoe beter de geschreven tekst, gecombineerd met geschikt beeld, hoe hoger je zult eindigen in de zoekresultaten; het zogenoemde SEO (Search Engine Optimalization).

Het loont om te investeren in kwalitatief goede tekst. Daarmee bereik je niet alleen je doelgroep, je houdt deze ook vast en het lukt beter je klant te verleiden tot conversie (doen van aankopen op je site, afnemen van je diensten).

Woordbord2

Hoe bereik ik jouw doel?

Door relevante en goede content (verhalen, videos, foto’s) te creëren en te publiceren via verschillende kanalen (website, social media, gevestigde media). 

  • Ik schrijf teksten die SEO-vriendelijk zijn, fijn leesbaar en voor iedereen toegankelijk. Google wordt steeds slimmer en maakt dat tekst steeds belangrijker wordt.
  • Ik bedenk relevante content. Welk intern nieuws is interessant voor mijn doelgroep? Wat publiceer ik wel en niet?
  • Zorgen dat de nieuwsbrieven gelezen worden en conversie uit voort laten komen. 
  • Natuurlijk moet je laten weten dat je er bent en daar zijn de social media-kanalen voor. 
  • Soms is free publicity te genereren. Als er nieuws is binnen de organisatie weet ik dat te vinden en via de juiste kanalen bij de media te krijgen. Ik schrijf persberichten en kan de redacties voor je benaderen. 
  • Bloggen is één van mijn specialiteiten. Ik kan blogs maken als ghostwriter, specialisten of experts interviewen of op eigen titel voor jou bloggen.   
  • Samenwerken met andere specialisten. Klik hier voor mijn partners.

Ik ben zestien jaar verslaggever geweest bij De Telegraaf. Dit betekent veel ervaring met tekst, gericht schrijven voor een doelgroep en bepalen wat nieuws is. Deze ervaring wil ik nu inzetten voor ondernemers.

Workshop / training

Wil je liever zelf leren goede teksten te schrijven en zien waar het nieuws zich in jouw organisatie bevindt, dan kan ik een workshop/training komen geven. Deze maak ik op maat voor het bedrijf of de organisatie. Hoe meer deelnemers, hoe lager de kosten.

In deze workshop leer ik jou hoe je een goede blog schrijft, waar een SEO-vriendelijke tekst aan moet voldoen en wat interessante items zijn om te delen via social media of hoe je zelf succesvol bij de gevestigde media free publicity genereert.

Interesse? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.